پـارک علم و فنـاوری مازنـدران
جزئیـات خبـر
تاریخ ایجاد خبر: 1402/11/15 ساعت ایجاد خبر: 12:00 AM شماره خبر: 5136
کسب رتبه‌های برتر توسط دو شرکت فناور عضو پارک علم و فناوری مازندران در بخش اشتغال برنامه ملی «آبادیران»

شرکت ماشین‌سازی شونا صنعت آمل و خزر الکتریک در نخستین دوره جایزه ملی آبادیران، به عنوان رتبه‌های نخست و دوم بخش اشتغال را کسب کردند.

به گزارش روابط عمومی  پارک علم و فناوری مازندران، در نخستین دوره جایزه ملی آبادیران ۷۴۰ طرح از سراسر کشور در بخش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور، نخبگان دانشگاهی و حوزوی، اساتید دانشگاهی و حوزوی، گروه‌ها و نهادهای مردمی و جهادی و مسئولیت اجتماعی (وقف فناورانه) در این برنامه حضور داشتند؛ که دو شرکت فناور ماشین‌سازی شونا صنعت آمل و شرکت فناور خزر الکتریک به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های نخست و دوم بخش اشتغال از پارک علم و فناوری مازندران در برنامه ملی آبادیران شدند.

گفتنی است این جایزه به همت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مستضفان انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و دیگر نهادهای متولی آبادانی و پیشرفت کشور اعطا می‌شود.

این برنامه باهدف پیشرفت و آبادانی کشور به دنبال«رفع چالش‌های مناطق محروم و روستایی»، «ایجاد اشتغال پایدار» و «توسعه زنجیره ارزش ظرفیت‌های بومی مناطق کمتر برخوردار» با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور و سایر ارکان زیست‌بوم نوآوری و فناوری است.

لازم به توضیح می‌باشد مراسم اختتامیه  برنامه ملی آبادیران شامگاه در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد که از این دو شرکت تقدیر شد.