پـارک علم و فنـاوری مازنـدران
جزئیـات خبـر
تاریخ ایجاد خبر: 1401/10/09 ساعت ایجاد خبر: 12:00 AM شماره خبر: 26
نشست همکاری های تجاری و اقتصادی ایران و روسیه به همت پارک علم و فناوری مازندران برگزار شد

اولین نشست همکاری های تجاری و اقتصادی ایران و روسیه به همت پارک و فناوری مازندران با حضور حسینی پور استاندار مازندران در روز یکشنبه 1401/09/20 در مجموعه اکسین شهرستان آمل برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری مازندران، در این نشست مدیران عامل و نمایندگان ۲۱ شرکت فعال در حوزه صنایع مختلف از کشور روسیه و بیش از ۳۰ شرکت دانش بنیان و فناور عضو پارک علم و فناوری مازندران به صورت نشست های دو جانبه  (B2B) در خصوص ارائه آخرین دستاوردهای شرکت های دانش بنیان استان به بازار روسیه مذاکره کردند.

حسینی پور استاندار محترم مازندران ضمن استقبال از برگزاری اینگونه نشست های تجاری و اقتصادی از زحمات پارک علم و فناوری در برگزاری این نشست قدردانی نموده و خواهان ادامه این همکاری ها با اعزام هیات تجاری استان به کشور روسیه شدند.

وی آمادگی مازندران را نسبت به تعامل تجاری با روسیه اعلام کرد و گفت: اولویت دولت حمایت از توسعه اقتصادی با کشورهای دوست و همسایه است.

استاندار مازندران با بیان اینکه لازم است به لحاظ ملاحظات بین‌المللی دو کشور ایران و روسیه در زمینه‌های مختلف به‌ویژه فناوری با هم تعاملات اقتصادی داشته باشند، تصریح کرد: کریدور شمال-جنوب یکی از محورهای ممتاز برای توسعه اقتصادی با روسیه است. این نشست‌های مشترک به تعاملات مطلوبی در حوزه‌های علمی، اجتماعی، فرهنگی و گردشگری ختم می‌شود.

دکتر نعمت زاده رئیس پارک علم و فناوری مازندران در این نشست به بیان ظرفیتهای پارک علم و فناوری مازندران در حوزه تجارت بین الملل اشاره نمود و اذعان داشت که بیش از ۳۰ شرکت عضو پارک به بیش از ۲۰ کشور دنیا صادرات انجام می دهند.

گفتنی است هیات تجاری کشور روسیه با مدیریت مرکز همکاری های بین دانشگاهی ایران و روسیه زیر نظر وزارت دادگستری روسیه جهت انجام مذاکرات تجاری به ایران سفر کرده اند.