پـارک علم و فنـاوری مازنـدران
جزئیـات خبـر
تاریخ ایجاد خبر: 1402/02/27 ساعت ایجاد خبر: 12:00 AM شماره خبر: 3067
ساخت بزرگترین شبیه‌ساز جامع ناوبری و فرماندهی کشتی توسط شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری مازندران

از بزرگترین شبیه ساز جامع ناوبری و فرماندهی کشتی که توسط شرکت دانش بنیان سورین طبرستان مستقر در پارک علم و فناوری مازندران ساخته گردید، با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی و فرمانده نیروی دریایی ارتش در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهررونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری مازندران، شبیه ساز پل فرماندهی کشتی که توسط شرکت دانش بنیان سورین طبرستان تولید شده، می تواند در کلاس های متفاوتی ارائه و از سطح علوم دریایی در بالاترین سطوح آموزش ناوبری مورد استفاده قرار گیرد.

 این سیمولاتور حتی با دارا بودن قابلیت نصب در فضایی از کشتی ها با ارائه شبیه سازی عملیات برای افسران کشتی توان مهارتی آن ها را در شرایط جوی متفاوت بالا می برد.

در تمام مراکز آموزش دریانوردی دنیا سیمولاتورهای آموزشی مهمترین ابزار آموزش هستند که میتواند وضعیت های لازم در ناوبری و موتور کشتی ها را شبیه ساز نماید و موجب افزایش مهارت فراگیران این حوزه گردد.

تمامی سرویس های نصب و راه اندازی، آموزشی، رفع ایراد خرابی و تعمیرات با استفاده از نیروهای متخصص کشور قابل ارائه بوده و نیازی به پشتیبانی شرکت های خارجی نمی باشد.

پل فرماندهی کشتی" فضایی از کشتی است که فرمانده در آن مستقر بوده و کار هدایت و ناوبری آن را بر عهده دارد؛ بسته به نوع کشتی انواع رادارها، جی پی اس ها، دستگاه الکترونیک مخابرات دریایی، چارت الکترونیک و سنسورهای متفاوتی که باعث می شود تا تیم ناوبری با رعایت اصول، قواعد و استاندارد های بین المللی کشتی را از مبدا به مقصد برساند.