پـارک علم و فنـاوری مازنـدران
جزئیـات خبـر
تاریخ ایجاد خبر: 1402/07/22 ساعت ایجاد خبر: 12:00 AM شماره خبر: 4102
رویداد بین‌المللی صنعتی "اکسپو روسیه – ایران با همکاری پارک علم و فناوری مازندران برگزار شد

اولین رویداد نمایشگاه بین‌المللی صنعتی "اکسپو روسیه - ایران 2023" به همت وزارت امور خارجه، وزارت توسعه اقتصادی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت انرژی، وزارت کشاورزی و اتاق بازرگانی فدراسیون روسیه و پارک علم و فناوری مازندران  در تاریخ‌های  ۱۸ الی۲۰ مهرماه ۱۴۰۲ در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران توسط شرکت سهامی «زاروبژ اکسپو» برگزار گردید.

این رویداد در راستای توسعه تعاملات بین‌الملل و بهره‌مندی از فرصت انتقال تجربیات این حوزه با حضور بیش از 80 شرکت و بیش از 20 دانشگاه از کشور روسیه با همکاری پارک علم و فناوری مازندران انجام شد.

در این نمایشگاه، شرکت‌های روسی و ایرانی همکاری و تعاملات خود را در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی، ترانزیت، لجستیک و حمل و نقل، بین‌الملل، فناوری، تکنولوژی و انتقال دانش به نمایش گذاشتند. در حاشیه نمایشگاه نیز پس از افتتاحیه، پنل‌ها و میزگردهای تخصصی در حوزه‌های حمل و نقل، تجارت، پزشکی و انرژی برگزار شد.

رویداد فوق با حضور مقامات دولتی از کشور روسیه و ایران انجام شد. دکتر حسینی پور استاندار محترم مازندران به همراه هیأت محترم، روح الله ایزدخواه نماینده محترم مجلس شورای اسلامی، الکسی ددوف سفیر فوق العاده فدراسیون روسیه، رجب رصروف رئیس شورای تجاری و اقتصادی ایران و روسیه، اندی بلینیکوف نماینده تجاری فدراسیون روسیه، برگزار شد. اتاق بازرگانی تهران، اداره صمت، دانشگاه‌های تهران حضور فعال داشتند.

این رویداد به منظور تقویت روابط تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری؛ گسترش و مبادله انواع همکاری‌ها؛ پشتیبانی صادرات محصولات داخلی توسط شرکت‌های روسی به بازارهای خاورمیانه و نزدیک و توسعه همکاری‌های اقتصادی، علمی، فناوری نشست‌های B2B  فیمابین شرکت‌های متناظر روسی و ایران هماهنگی و انجام گرفت.

گفتنی است پارک علم و فناوری مازندران، مجری رویداد صنعتی اکسپو ایران – روسیه 2023 داخل کشور بوده است.