پـارک علم و فنـاوری مازنـدران
جزئیـات خبـر
تاریخ ایجاد خبر: 1403/04/31 ساعت ایجاد خبر: 12:00 AM شماره خبر: 6217
تولید سامانه جامع مدیریت مراکز درمانی پارسیزطب در پارک علم و فناوری مازندران

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از پارک علم و فناوری مازندران، سامانه جامع پارسیزطب با قابلیت ایجاد طرح درمان برای هر بیمار، امکان طراحی و پیگیری دقیق مسیر درمان را فراهم می‌کند. ویژگی تمرین درمانی این سامانه، برنامه‌های تمرینی مخصوص بیماران را ارائه می‌دهد که به بهبودی سریع‌ آن‌ها کمک می‌کند. همچنین، سامانه پارسیزطب با توانایی جواب‌دهی سریع و دقیق برای ماژول‌های آزمایشگاه و پاراکلینیک، نتایج آزمایشات و بررسی‌های پاراکلینیکی را به‌صورت منظم و دقیق به بیماران و پزشکان ارائه می‌دهد.

سامانه جامع مدیریت مراکز درمانی پارسیزطب با بهره‌گیری از ماژول‌های متنوع و کاربردی، به‌صورت جامع و یکپارچه و منطبق با نیازها، مؤلفه‌ها و معیارهای کیفی جامعه سلامت ایران، با محیطی ساده و کاربرپسند تولید شده و تا کنون در سراسر کشور به‌صورت موفق پیاده‌سازی و اجرا شده است

سامانه جامع تحت وب پارسیزطب ایده‌آل برای پزشکانی که در چند مکان مشغول به فعالیت‌اند. بدین ترتیب با استفاده از مرورگرهای اینترنتی بدون محدودیت فیزیکی و با استفاده از هر وسیله‌ای که امکان استفاده از اینترنت را داشته باشد، می‌توانند به کارتابل پزشکی خود دسترسی داشته باشند.

یکی از اولویت‌های شرکت راهکارهای ارتباط سبز  در سامانه پارسیزطب تضمین امنیت و سیاست‌های حریم خصوصی است و این امر را با دریافت انواع تأییدیه‌ها و گواهی‌های امنیتی و همچنین با تعیین انواع نقش‌ها و سطوح دسترسی برای کاربر، فراهم کرده. علاوه بر این اقدامات لازم در خصوص پشتیبان‌گیری نیز به طور مرتب توسط این شرکت انجام خواهد شد. از وقتی  نرم‌افزارهای مراکز پزشکی مانند حسابداری، نوبت‌دهی، صندوق زنجیروار به هم متصل باشند، باعث تسریع در کار و جلوگیری از ورود مجدد اطلاعات می‌شوند. در پارسیزطب، اتصال همه بخش‌ها به یکدیگر به‌منظور کاهش خطاهای انسانی و هدایت افراد به ایفای بهینه مسئولیت‌ها صورت‌گرفته.

مدیرعامل شرکت راهکارهای ارتباط سبز اظهار داشت: بر طرف کردن نیازهای متنوع درمانگاه‌ها و کلینیک‌ها در کوتاه‌ترین زمان و هزینه نگهداری پایین و مقرون‌به‌صرفه از قابلیت‌های پارسیزطب است که موجب افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های مالی و زمانی خواهد شد.

حسینی مقدم گفت: وقت طلاست. این جمله را هر کدام از ما بارها شنیدیم و همان‌طور که می‌دانید، در عصر سرعت قرار داریم. پس نرم‌افزار ایده‌آل ما باید این قابلیت را داشته باشد که زمان انجام کارها را به حداقل برساند. پارسیزطب دارای معماری خوبی در کدنویسی است که باعث افزایش راندمان و عملکرد سیستم می‌شود.

شرکت راهکارهای ارتباط سبز  با تولید این سامانه باعث سهولت عملکرد مراکزی خواهد بود که می‌خواهند به‌صورت ویژه‌ای از رابط کاربری شخصی‌سازی‌شده برای تخصص مدنظرشان فعالیت کنند. تمام تخصص‌های پزشکی یک جایگاه vip خواهند داشت. این بدان معنی است که این سامانه با شناسایی نیازهای خاص و با تکیه بر تجربه‌ پزشکانی برجسته در هر حوزه، توانست ماژول‌ها، فرم‌ها و فرایندهای تخصصی را برای هر یک از تخصص‌‌ها با موفقیت پیاده‌سازی و اجرا کند. از جمله ماژول‌های تخصصی در پارسیزطب شامل: دندانپزشکی، فیزیوتراپی، پاراکلینیک، زیبایی، آزمایشگاه است.

مشاوره آنلاین و پنل اختصاصی بیمار

در سامانه پارسیزطب به این شکل است که امکاناتی مانند نوبت‌دهی آنلاین را فراهم می‌کند که بیماران می‌توانند به‌راحتی زمان مناسبی برای ملاقات با پزشک خود تعیین کنند. همچنین، این سامانه مشاوره آنلاین ویدئویی را برای ارتباط مستقیم و سریع بیماران با پزشکان ارائه می‌دهد. علاوه بر این، هر بیمار دارای پنل اختصاصی خود است که می‌تواند پرونده پزشکی، نوبت‎ها و سوابق درمانی خود را مشاهده و مدیریت کند.

زیرسیستم‌های سامانه جامع مدیریت مراکز درمانی پارسیزطب

سیستم حسابداری پارسیزطب با قابلیت‌های کامل خود، تمامی نیازهای مالی مراکز درمانی را پوشش می‌دهد. این سیستم امکان ثبت دقیق تراکنش‌ها، تهیه ترازنامه و ارائه گزارش‌های مالی جامع را فراهم می‌کند. همچنین، این سیستم به‌صورت یکپارچه با سامانه مودیان مالیاتی ارتباط برقرار می‌کند تا گزارشات مالیاتی به‌صورت خودکار و بدون دردسر ارسال شوند.

 سیستم انبارداری پارسیزطب به مدیریت موجودی و سفارشات تجهیزات و داروها کمک می‌کند. این سیستم با مشخص‌کردن حد سفارش، به کاربران اطلاع می‌دهد که چه زمانی باید سفارش جدید ثبت شود و از کمبود موجودی جلوگیری می‌کند. همچنین، این زیر سیستم امکان صدور فاکتور فروش کالا را به‌سادگی فراهم می‌آورد تا فرایند فروش به‌صورت دقیق و منظم انجام شود.

سیستم حقوق و دستمزد پارسیزطب، محاسبه دقیق حقوق، مزایا و مالیات کارکنان را انجام می‌دهد. این سیستم امکان تعیین درصدی از هر خدمت برای پزشک یا در نظر گرفتن مبلغ ثابت را فراهم می‌کند که انعطاف‌پذیری بیشتری در محاسبات مالی به همراه دارد و به مدیریت بهتر هزینه‌ها و درآمدها کمک می‌کند.

 سیستم تعریف شیفت در پارسیزطب، برنامه‌ریزی و مدیریت شیفت‌های کاری کارکنان را تسهیل می‌کند. این سیستم امکان تعریف شیفت‌های صبح، عصر و آنکال را برای پزشکان، دستیاران و منشی‌ها فراهم می‌کند. این قابلیت، به بهبود بهره‌وری و افزایش رضایت کارکنان از برنامه‌های کاری کمک می‌کند و نظم بیشتری در ارائه خدمات درمانی ایجاد می‌کند.

زیرسیستم مدیریت ارتباط با مراجعین پارسیزطب امکان ارسال پیامک‌های زمانبندی شده برای یادآوری ملاقات‌ها، اطلاع‌رسانی و پیگیری وضعیت بیماران را فراهم می‌کند. این سیستم نظرسنجی‌های مختلفی را برای ارزیابی رضایت بیماران مدیریت کرده که به بهبود رضایت بیماران و افزایش بهره‌وری مرکز منجر خواهد شد.

در شرکت راهکارهای ارتباط سبز ضمن ارائه پشتیبانی دقیق، با ارزش قائل‌شدن برای جایگاه مشتریان، تجربه‌ای بی‌نظیر را برای آن‌ها فراهم می‌کند. تیمی از کارشناسان حرفه‌ای و مجرب همیشه آماده پاسخگویی سریع به نیازها و مشکلات کاربران هستند تا اطمینان حاصل کنند که همه امور به روانی پیش می‌رود. همچنین ارائه راهنمایی‌های جامع و دقیق و رسیدگی به درخواست‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن از جمله تعهدات این شرکت به مشتریان است. این رویکرد مشتری‌مدارانه، به بهبود کارایی و رضایت کاربران از سامانه پارسیزطب کمک شایانی کرد.